Monday, January 28, 2013

Kennet Klemets har gett ut en ny diktsamling

För priset av 1 kr per rad (Hedengrens notering) kan du läsa en ny diktsamling av Kennet Klemets. Den heter "Beröringen", precis som en av Ingmar Bergmans mindre kända filmer, en som han själv inte alls tyckte om. Själv gillar jag både titeln och innehållet i diktsamlingen, detta sagt bara i förbigående.

Problemet är att jag inte kan skriva mer om vare sig Kennets eller Petter Lindgrens diktsamlingar eftersom jag känner dem. Eller åtminstone är bekant med dem. Hur många gånger har det hindrat kulturskribenter att göra sitt jobb?

*

"Diktsamlingen färdigskriven under inre motstånd. Döptes till Beröringen. Och det kan den ju heta lika gärna som vad som helst annars. Nu ska jag ta ledigt till den tredje augusti då vi börjar förberedelserna på allvar. Jag känner mig deprimerad och olustig och skulle gärna avstå från att ge ut denna diktsamling."

travesti found-poem

No comments:

Post a Comment